A Hungaricum Klub egy olyan marketing kezdeményezés, amely Magyarország értékeire irányítja a figyelmet. A Klubot 2000-ben négy vállalat alapította.
Herendi Porcelánmanufaktúra Rt.

Pick Szeged Rt.

Tokaj Kereskedőház Rt.

Zwack Unicum Rt.

Az alapítók szándéka az volt, hogy a tagjaik közé csak olyan terméket vesznek fel, amely jellegzetesen magyar, származása ismert, nemzetközileg is elismert és keresett. A cél a továbbiakban még az volt, hogy a Magyarország iránt érdeklődők tiszta képet kapjanak arról, hogy valójában melyek az igazi magyar termékek, megismerhessék és megszeressék őket, ezzel Magyarország hírnevét is jó irányba befolyásolják. A klub termékeit a „Taste of Hungary” márkanévvel hozza forgalomba, ízléses, dekoratív csomagolásban. Hungarikumok közé felvett termékek: Kiskunhalasi Halasi Csipke Alapítvány, Herendi Porcelánmanifaktúra Rt., Pető Intézet, Pető-módszerek, Pick Szeged Rt., Pick szalámi, Tokaj Kereskedőház Rt. Tokaji aszú, Zwack Unikum Rt.
2013. július 18-án megalakult a Hungarikum Klub, a fórum a már hungarikummá nyilvánított nemzeti értékek képviselőinek és a Hungarikum Bizottság tagjainak részvételével tartotta alakuló ülését csütörtökön, Budapesten. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter, a Hungarikum Bizottság elnöke az ülést követő sajtótájékoztatóján hangsúlyozta: a klub célja egy olyan fórum létrehozása a hungarikumok gyűjteményében szereplő értékek képviselőinek és a bizottság tagjainak, ahol az aktuális kérdések mellett a védett értékek jogvédelméről egyeztethetnek. A szervezet a Hungarikum Bizottság 14 tagjából és a jelenleg 16 hungarikummá nyilvánított nemzeti érték képviselőjéből áll.
Folytatás...a Még egy lépés a hungarikumok védelméhez pont alatt.
|